4de zet stijgende lijn door tegen RKIVV

Archief – 2018/’19
Geschreven op dinsdag 6 november 2018 20:40 door SV Geuldal.

Op deze eerste officiële Kleine-jongen-loze zondag moesten we aantreden tegen het 2e elftal van Ingber. Verbazingwekkend genoeg was iedereen er eens op tijd en gemotiveerd. Zelfs Pascal was eerder gestopt op het werk om bij ons de kist te kunnen verdedigen. Niet bekend is of hij vrijwillig is gestopt of dat ie ontslagen is. Bij het ter perse gaan van dit verslag was dit nog niet bekend. Gezegd moet worden dat ie mentaal aanwezig was, maar het fysieke deel liet nog te wensen over, een citaat tijdens de warming-up: “ik zie sterretjes” zegt genoeg.

Onder een lekker zonnetje en aangename temperatuur verloren we de toss en moesten we van helft wisselen, een onverwachte tactische zet van RKIVV die we niet zagen aankomen. We moesten zodoende tegen de zon in voetballen. Good-old Gerrie zette de wedstrijd iets na 12en in gang en het 4de nam RKIVV meteen bij de strot om het eerste kwartier ook niet meer los te laten. Dit resulteerde al in de snelle 1-0 door onze geel-groene rakker Lars M, een afgevallen bal nam ie lekker op de pantoffel en vloog mooi de kruising in. Punt van aandacht was de keeper die er hier niet goed uitzag.

RKIVV kwam er niet echt uit tegen het sterk spelende 4de, de enige speldenprikjes die ze uitdeelden werden *ahum* vakkundig door onze keeper geneutraliseerd. De 2-0 viel door een goed opgezette aanval over ettelijke schijven. De bal werd door Jeffrey van de zijkant in de 16 gepompt en na een korte door Ivo breed gelegd op de andere groen-gele rakker Tim R die niet lang nadacht en het netje lekker liet bollen. De 3-0 werd gescoord door Lars M, al weet ik even niet meer hoe.

Na dik 45 minuten vond Gerrie het wel welletjes en floot voor de thee.

Normaal zou je zeggen dat we na de pauze doorgingen met waarmee we bezig waren maar het tegendeel is waar, mede door enkele wissels door blessures en andere afspraken. Ondanks dat Ivo doel trof na rust en die 4-0 liet aantekenen was het voetbal na de pauze van een bedenkelijk niveau en RKIVV kwam hierdoor ook een beetje beter in het spel wat resulteerde in enkele schoten op doel en zelfs een discutabel moment in de 16 waar Gerrie gelukkig niet voor floot. Het geluk was vandaag aan onze zijde want RKIVV had het vizier niet op scherp staan en Pascal had een rustige 2e helft. Op eerdergenoemde wapenfeiten na liep de 2e helft langzaam ten eind tot Ivo het nog een keer op zijn heupen kreeg. Ondanks waarschuwingen van Rik d’n Machinist om niet te schieten was Ivo doof hiervoor, met een laag en geplaatst schot zette hij de 5-0 op het bord. Daarna viel het 4de wel  aan maar zonder succes. Gerrie vond het daarna wel welletjes en floot 3x voor het einde van deze voor ons leuke match. Memorabel: Pascal houdt voor het eerst de 0 dit seizoen, niet door eigen toedoen. Net zoals hij normaal door eigen toedoen ook de 0 niet houdt.

Man-of-the-match: Ivo H.

Geschreven (wederom) door: Ramonski