Belangrijke overwinning SV Geuldal

Archief – 2017/’18
Geschreven op maandag 4 december 2017 17:33 door Bart Schrouff.

SV Geuldal is door de overwining op SV Brunssum voor de eerste keer dit seizoen boven de degradatiestreep gekomen. Vooraf waren de belangen dan ook duidelijk. SV Geuldal zette meteen goed druk op het prima bespeelbare kunstgras in Brunssum. Binnen 10 minuten wist de doelman van SV Brunssum dat het geen leuke dag voor hem zou worden. Een schot van Kay Hameleers en een actie van Toon Scheepers maakten de bedoelingen van Geuldal duidelijk: winnen! De 0-1 viel dan ook na 11 minuten na goed druk zetten van Danny Smeets. SV Brunssum zette wel aan maar werd behoudens enkele corners niet echt gevaarlijk. Het was Alain Lebon die 0-2 scoorde na een mooie combinatie in de 26e minuut. Op slag van rust weer een corner voor SV Brunssum die naast gekopt werd, echter tot ontzetting van iedereen zag de scheidsrechter een handsbal van SV Geuldal en dus een penalty voor SV Brunssum. Aanvoerder Danny Jeurissen benutte deze kans en hiermee kwam de spanning terug in de wedstrijd. Na de rust was het echter weer SV Geuldal dat het beste uit de startblokken kwam. Een mooie dieptepass over rechts door Yannick Meertens, Jesse Maessen was te snel voor zijn tegenstander en zijn voorzet werd eenvoudig door Alain Lebon verwerkt tot 1-3. Hierna was het SV Geuldal wat de klok sloeg. Alain Lebon tegen de lat, Nemo Beckers twee maal net langs de kruising en een mooie redding van de keeper op een inzet van Kay Hameleers zijn zo maar enkele kansen die niet benut werden. Toch was het Kay Hameleers die na een mooie combinatie met Chris Roosendaal die de 1-4 scoorde in de 76e minuut.  Het slotakkoord kwam na een mooie combinatie door het centrum van de verdediging en Alain Lebon scoorde de 1-5. Al met al een dik verdiende overwinning in een faire wedstrijd. Als SV Geuldal deze lijn kan vasthouden dan moeten ze zeker nog kunnen stijgen op de ranglijst. Met het vertrouwen in de eigen capaciteiten mag na zondag niets mis zijn. Na afloop van de wedstrijd dan ook alleen lachende gezichten bij het verlaten van het veld :-).