C1 wint in thriller!

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op maandag 24 november 2014 16:53 door Bart Schrouff.

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Rood-GroenLVC’01/Vijlen C1 op het programma.

Om nog een kans te houden op het kampioenschap moesten beide ploegen winnen. We begonnen uitstekend aan de wedstrijd want na circa 15 minuten stronden we met maar liefst 3-0 voor. Tot twee keer toe wist de verdediging van Rood-Groen een corner achter hun eigen keeper te werken en Mark Hanhrats scoorde beheerst door de benen van de keeper. Over en sluiten zou je denken, dus niet… Rood-Groen bleeft goed meevoetballen en nadat een afstandschot van richting werd veranderd stond het plots 3-1 en rook de ploeg uit Vaals bloed. Zeker nadat ze vlak voor rust via een mooie combinatie over vier schijven de 3-2 scoorden. Na de rust waren we weer wat beter bij de les. Echter een vrije trap werd vanaf 20 meter mooi hoog in het doel geschoten en de stand was weer gelijk 3-3. Nu was de  beurt weer aan ons, Wout nam een goede vrije trap die de doelman uit Vaals niet vast kon houden en wederom was Mark attent en  scoorde de 4-3. Maar de wedstrijd was nog niet gespeeld. Een ogenschijnlijk eenvoudige bal sprong tegen de knie van onze keeper Chris en nu was de ploeg uit Vaals attent: 4-4. Maar het slotakkoord was voor ons via Kylian die een mooie solo beheerst in het doel schoot 5-4. De inzet en vechtlust van onze ploeg was toen super! In de laatste minuut maakte onze keeper Chris zijn foutje van eerder in de wedstrijd goed door een na een corner bij de eerste paal de bal van de lijn te halen. Gelukkig floot de scheidsrechter voor het einde en waren de punten voor ons.  Een superspannende leuke en sportieve wedstrijd was ten einde. Doordat onze concurrenten bijna allemaal punten lieten liggen zijn we weer volop in de race. De bal ligt nu bij ons in de komende wedstrijd tegen Jekerdal, jongens ga ervoor!