C2 houdt punten thuis

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 11 oktober 2014 15:30 door SV Geuldal.

Strucht/Wijlre C2 – Jekerdal C5     6 – 0

Ook in de 4e wedstrijd van het seizoen weet de C2 de punten thuis te houden door medekoploper Jekerdal C5 te verslaan!

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Jekerdal C5 op het programma. En hoe belangrijk deze topper was werd duidelijk  doordat het hele team zich al vroeg meldde op de heerlijk in het zonnetje gelegen accommodatie in Strucht. We hadden extra hulp van de twee D-spelers Lars en Stefan en Kylian kwam de afmelding van Nils en Douwe in fysieke zin compenseren waardoor we met maar liefst 16 spelers konden aanvangen.

Prachtig is dat het hele team zich goed samenpakt, geen gedoe over reserve staan en samen met een goeie warming up de wedstrijd voorbereidt. En dat was vanaf het fluitsignaal van een goed leidende scheids dan ook het geval. Jekerdal was ook met een ruim aantal spelers aanwezig en ondanks de gelijke stand op de ranglijst was het Strucht/Wijlre dat fel ten aanval trok. Natuurlijk was Kylian hierin de absolute gangmaker en strooide hij enerzijds met mooie passes maar werkte hij ook hard om het hele team te ontlasten. Hij was dan ook verantwoordelijk voor het eerste doelpunt na een mooie rush en liet vlak daarna Sam de 2-0 aantekenen. Wat een start!

Jekerdal  was geïmponeerd en Strucht/Wijlre wist zich met de voorsprong gesterkt om de ene na de andere aanval op het doel van de tegenstander los te laten. Het samenspel was goed en Ghian kon de ballen kwijt aan de gehele voorhoede die door Timo werd gecompleteerd maar ook Luc en Brian zorgden op het middenveld dat ze steeds aanspeelbaar waren. Jekerdal probeerde goed tegenstand te bieden maar nadat Kylian voor de 3-0 had gezorgd was het Sam die het op zijn heupen kreeg. De aanvoerder vandaag werd drie keer achter mekaar mooi gelanceerd maar wist ook steeds op snelheid de achterhoede van Jekerdal te slim af te zijn. Met een ware hattrick wist hij, voor rust, de stand naar 6-0 te brengen, het hele team en ook de toeschouwers met verbazing achterlatend!

Vlak voor en in de rust werden Stefan, Lars, Rik Wierts, Michiel en Max ingebracht en begonnen we met veel elan aan de tweede helft. Ook nu liet de C2 zich van zijn beste kant zien en hadden Ghian en Max (2x) de kans om de score nog verder uit te bouwen. Door het wegvallen van Kylian werd de wedstrijd een stuk gelijkopgaander maar gaf de verdediging, geleidt door Gosjan en Mitchel, geen krimp. Rick Senden en Daan hielden zich knap staande tegen twee rappe buitenspelers en daar waar het al moeilijk werd was er altijd nog Dani die met een paar mooie saves redelijk makkelijk zijn doel schoon hield.

De wedstrijd werd door de ruime voorsprong niet meer echt spannend en ondanks het harde werken van het hele team konden we steeds moeilijker de 16 meter van de tegenstander bereiken. Omdat de wedstrijd zich verder vooral in het middenveld afspeelde waren er ook voor ons doel weinig gevaarlijke situaties en wisten we de ruststand ook tot eindstand te maken. 6-0!

Wat onwennig na zo’n grote winstpartij maar moe en voldaan zochten we het kleedlokaal op nadat we de tegenstander hadden bedankt voor een super sportieve pot voetbal. Jekerdal en Strucht/Wijlre lieten beide zien hoe mooi jeugdvoetbal kan zijn door iedereen een kans te geven mee te mogen doen en met respect om te gaan met mekaar. Complimenten!

Zo blijft de C2 trotse koploper en hebben we de komende twee weken geen competitie wedstrijd op het programma staan. Tijd om lekker goed te trainen en te werken aan onze conditie en samenspel. Volgende week heeft zowel de C1 als de C2 geen wedstrijd en de week erna zullen we een oefenpartij regelen voor beide teams tegen een leuke tegenstander. De week daarna staat de ‘derby’ tegen Walram C2 op het programma!

Fijn weekend en fijne herfstvakantie alvast voor iedereen!