C2 sluit fantastisch seizoen af

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 29 november 2014 17:18 door SV Geuldal.

Vandaag was de laatste wedstrijd van het seizoen en het kampioenschap stond nog op het spel.

Op een mooie laatste zaterdagochtend in november verzamelden de matadoren van Strucht/Wijlre mooi op tijd voor de laatste wedstrijd van het seizoen. Na het ‘dure’ puntverlies vorige week zaterdag stond vandaag de topper tegen Gulpen C2 op het programma en een mogelijk kampioenschap.

De stand in de ranglijst is dat we met drie ploegen bovenaan staan. Gulpen, Partij en Strucht/Wijlre. Winst vandaag betekent kampioenschap en winst van Gulpen en/of Partij betekent een feestje elders. We waren compleet en hadden na een goede warming up en wedstrijdbespreking een veel betere start dan vorige week. Felheid en inzet was er vanaf het begin alleen het ‘durven’ voetballen en overtuiging van ons eigen kunnen mag nog wat beter worden.

Gulpen was met een grote aanhang richting Wijlre getogen en ook alle ouders van de C2 stonden aan de zijlijn hun zonen toe te juichen en te steunen. Gulpen ging furieus van start en zette de C2 vast op eigen helft en ondanks enkele gevaarlijke momenten wisten we relatief makkelijk de eerste storm te doorstaan. Het voetbal werd ook beter van onze kant en langzaam maar zeker kropen we uit onze schulp richting doel van de tegenstander. Nils, Sam en Michiel werkten zich kapot voorin want de aansluiting vanuit het middenveld door Brian, Douwe en Ghian lukte niet helemaal.

Op het midden van de eerste helft was het jammergenoeg Gulpen dat de eerste treffer liet noteren. En tot aan de rust golfde het spel weliswaar heen en weer maar had Gulpen wel het betere van het spel en wist dat ook nog in twee treffers tot uitdrukking te brengen. 3-0 bij rust achter dat hadden we niet gehoopt en verwacht. De kopjes gingen echter niet naar beneden en samen werd er een strijdplan voor de tweede helft gemaakt.

Rick Senden moesten we helaas in het kleedlokaal achter laten omdat hij bij een val in de eerste helft verkeerd terecht gekomen was en zich flink bezeerd had aan de pols. Beterschap Rick en hopelijk valt het allemaal mee en ben je weer vlot hersteld. De tweede helft werd er door het hele team geknokt als een waanzinnige. Mitchel vloog er zonder schroom in en Luc en Daan hielden de flanken van de tegenstander in bedwang. Gosjan en Dani deden de klus achterin verder klaren en een stuk beter dan vorige week ondanks de betere tegenstander. Compliment heren!

In de tweede helft wisten we via Nils nog enkele keren heel gevaarlijk te worden bij het doel van Gulpen en hadden onze jongens zeker een doelpunt verdiend voor de strijd en de inzet die ze geleverd hebben. Max viel vandaag in de tweede helft in als linkermiddenvelder en dat heeft Gulpen geweten. Wat een inzet Max en wat een strijd heb je geleverd. Timo en Rik Wierts kwamen er voorin bij en haalden alles uit de kast tegen de fysiek zo grote jongens van de tegenstander. Michiel werd nog gelegenheidslinksback en deed ook dat met verve. Jammer dat we net dat beetje geluk misten vandaag maar schitterend om te zien wat een team ver kan komen als ze zo voor mekaar door het vuur gaan.

Ondanks dat Gulpen via een penalty en wat minder uitverdedigen van onze kant nog uitliep naar 5-0 was het spel van ons niet veel minder dan van de buren. De winst van Gulpen was geflatteerd maar verdiend en zij konden na afloop het kampioenschap vieren. Sportief namen onze helden het verlies en feliciteerden de tegenstander. Klasse kanjers zo hoort dat!

Na de wedstrijd hebben we met een groot gedeelte van het team (een aantal jongens zijn nog met de C1 meegegaan) en ouders nog lekker nagenoten in de kantine, onder het genot van sportdrank en broodje fricandel, van een geweldig seizoen. Na de complete black-out in de beker (drie keer verlies) overtreft een geweldige C2 zichzelf door 7 wedstrijden achter mekaar te winnen en alles en iedereen aan de zegekar te binden.

Dat het jammer genoeg net niet voldoende was om het kampioenschap ook binnen te halen had niemand vantevoren gedacht. Een super prestatie van een super team waarin iedereen zijn steentje bijdraagt. Dank je wel mannuh!!! Ouders, leiders en bestuur hebben van jullie genoten deze competitie. Op naar volgend jaar en dit jaar nog lekker trainen samen als voorbereiding voor komend seizoen.

Fijn weekend!