C2 trotse koploper

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 27 september 2014 16:45 door SV Geuldal.

Strucht/Wijlre C2 – Scharn C5          4 – 1

Na twee wedstrijden in de competitie neemt de C2 brutaal de leiding in de ranglijst na weer een verdiend gewonnen wedstrijd. Nu werd Scharn C5 aan de zegekar gebonden

Wederom waren deze zaterdag de weergoden ons gunstig gestemd. En het lekker zonnige weer doet onze jongens blijkbaar erg goed. Want vanaf het begin waren we bij de les en hadden we met Sam Coemans op de linkerflank een gangmakertje. Scharn had een paar flink uit de kluiten gewassen knapen in de gelederen maar dat mocht onze voetbalpret niet drukken.

Mooie combinaties waren er te zien en fijn dat het goede spel zich daardoor voornamelijk op de helft van de tegenstander afspeelde. Na goed doorzetten op links was het dan ook al snel raak. Sam leverde een mooie voorzet af na een mooie individuele actie en Nils was er als de kippen bij om de 1-0 binnen te tikken. Wat een start!

Omdat we achterin niets weggaven konden Timo en Ghian lekker mee naar voren voetballen en Douwe zoeken in de spits. Na wederom een doorbraak op links was het Douwe die met een fantastisch hakje de keeper verschalkte en 2-0 liet aantekenen. Tot groot plezier van het team en de altijd trouwe aanhang. Dani hoefde zo goed als geen enkele keer handelend op te treden en als dat al het geval was kreeg hij voldoende hulp van Daan, Gosjan, Mitchel en gelegenheid rechtsback Luc. Deze laatste werd helaas met een lichte blessure waardig vervangen door Brian.

Zo werd de rust behaald en met wat goudgeel vocht (nee geen Brand Bier) maar degelijke limonade werd de accu opgeladen voor de tweede helft. Samen werden de puntjes op de i gezet en met vertrouwen gingen we weer het veld op. Ook in de tweede helft hadden we het voetballend redelijk goed onder controle echter Scharn was niet voor niets naar Wijlre getogen in deze vroegte. We kregen het wat pittiger en de bevrijdende 3-0 kwam dan ook als geroepen. Wederom was het Sam die zijn tegenstander de hielen liet zien en zoals het hoort gaf hij de bal perfect voor om de beter gepositioneerde Max de 3-0 te laten aantekenen. Geweldig als er zo gevoetbald en gegund wordt. Compliment mannuh!

De wedstrijd was echter nog niet gelopen en te snel na de 3-0 wist Scharn met een vlammend schot onze Dani te verrassen. Het werd toch nog ff billuhknijpuh… Conditioneel kregen we het ook zwaarder en kregen we het niet meer voor mekaar om tot goede aanvallen te komen wat ook te danken was aan de goede en sportieve tegenstander. Echter uit 1 van de spaarzame counters wist onze goalgetter Douwe toch weer zijn voet tegen de bal te zetten na een voorzet van Nils dit keer. 4-1! De buit was binnen en met Rik en Michiel die op de linker en rechterflank zich helemaal leeg knokten haalden we het einde van wederom een winnende wedstrijd.

Mannuh: Super gevoetbald en compliment om zo voor mekaar te knokken en te laten scoren. Je mag trots zijn op je prestatie en de hele week koploper mag zijn!!! We zullen deze week maar een worst richting Wittem gaan brengen zodat we het zonnige weer de komende weken hopelijk mogen behouden

Tot slot nog een dank je wel voor onze scheidsrechter die zijn debuut maakte en dit voortreffelijk deed. Maurice Debets bedankt je bent gecontracteerd voor de rest van het seizoen.

Volgende week Keer uit om 13.00 uur!