Derde sterk tegen Geertruidse Boys, eerste weer met lege handen

Archief – 2018/’19
Geschreven op zondag 14 oktober 2018 16:20 door Ralph Souren.

SV Geuldal 3 heeft op eigen veld in Strucht met 4-1 afgerekend van het derde elftal van Geertruidse Boys. Op een prima grasmat stonden de mannen al bij rust met 3-0 voor dankzij doelpunten van Frank Essers, Bob Pieters en Phil van Oers. Na de thee deelde St. Geertruid nog een speldenprikje uit door 3-1 te maken maar de eindstand werd bepaald door het tweede doelpunt van Bob Pieters: 4-1.

Het tegenovergestelde van die prima grasmat was te vinden in Abdissenbosch waar het eerste elftal met rust tegen een 1-0 achterstand keek. Na rust konden de mannen van Roger Stassen ook geen vuist maken en werd er niet gescoord. Ook Abdissenbosch wist het net niet meer te vinden waardoor een 1-0 eindstand doorgegeven kon worden richting de KNVB.

Dan het tweede dat zich vandaag tegen BMR 3 kon revancheren na de nederlaag van vorige week tegen Berg. BMR stond nog met 0 punten onderaan en dus lagen er kansen. Kjell Speetjens verzilverde met een hard schot zijn eerste kans en zette Geuldal op voorsprong. Echter liet de 1-1 niet lang op zich wachten. Na rust liep Niels Bemelmans een vrije trap van Melvin Bartels binnen en stond Geuldal weer op voorsprong. Helaas konden de spitsen van BMR in de slotfase een aantal keer doorbreken en de achterstand omzetten naar een overwinning: 3-2 voor BMR.

Tot slot Geuldal 4 dat in alle vroegte mocht afreizen naar Maastricht om te voetballen tegen RKHSV. Ondanks doelpunten van Boris Meessen en Jeffrey Kerstgens konden de mannen geen punten mee naar huis nemen en werd er met 3-2 verloren.

De wedstrijd van de dames tegen WDZ is verplaatst naar volgende week.

Volgende week is voor de lagere teams een beker/inhaal ronde en dus hebben 3 en 4 een vrije zondag. Deze wedstrijden staan op de planning:

21-10-2018 14:30 uur Rood Groen LVC’01 1 – SV Geuldal 1 in Lemiers

21-10-2018 12:00 uur BSV Limburgia 3 – SV Geuldal 2 in Brunssum (2de ronde beker)

21-10-2018 11:00 uur WDZ VR1 – SV Geuldal/Sibbe VR1 in Bocholtz

Foto: de teamfoto van SV Geuldal 3 die vanochtend is gemaakt.