Eerste driepunter binnen voor SV Geuldal

Archief – 2017/’18
Geschreven op maandag 27 november 2017 10:40 door Bart Schrouff.

Het heeft even geduurd maar de eerste overwinning voor SV Geuldal is binnen! De technische staf van SV Geuldal is niet te benijden tot nu toe. Bijna elke week is er een waslijst aan afwezigen met diverse redenen. Zo ook voor deze cruciale wedstrijd tegen Sylvia ontbraken weer de nodige spelers (Ruud, Stan, Rick, Coen, Niels) hierdoor stond een zeer jonge spelersgroep met een gemiddelde leeftijd van 20,8 jaar op het wedstrijdformulier. Voorafgaand aan de wedstrijd speelden twee jeugdteams van Geuldal en Sylvia een wedstrijd en vormden zij de line-up voor de wedstrijd. Op het zware veld begon een wedstrijd in hoog tempo en met veel inzet. Al snel moest de rechthalf van Sylvia gebleseerd het veld verlaten. De eerste kans was voor Sylvia dat vooral gebruik maakte van het fysieke overwicht na een kopbal van hun gevaarlijke spits. Geuldal kwam hierna beter in de wedstrijd en kreeg enkele mogelijkheden via de snelheid in de voorhoede. Helaas hadden Toon en Kay het vizier nog niet op scherp staan. Tegen het einde van de eerste helft moest Guyszi met een hamstringblessure het veld verlaten, jammer want tot aan dat moment speelde Guyszi een prima partij. Op slag van rust kwam na een mooie aanval over links de bal ietwat gelukkig voor de voeten van Toon Scheepers. Vanaf 18 meter knalde hij de bal mooi in de benedenhoek 1-0! Na de rust kwam Sylvia beter uit de startbloken en zette Geuldal vast en in de 49e minuut scoorden zij na een kluts de gelijkmaker 1-1. Geuldal stond hierna even onder druk maar bleef met name door snelle uitbraken levensgevaarlijk en het was dan ook Alain Lebon die na een sterke actie in een duel de bal vanaf 20 meter mooi in de linkerbenedenhoek schoot 2-1. Sylvia verdediger Guido Caubo raakte hierbij zwaar geblesseerd en moest het veld verlaten. Hierna was het Geuldal wat de klok sloeg en kreeg Geuldal kans op kans. Kay Hameleers knalde de 3-1 op een schitterende manier vanaf 20 in de kruising (3-1) en uiteindelijk was het Alain Lebon die nog de 4-1 scoorde na goed voorbereidend werk van Jerome Huntjens.  Door deze overwinning stijgt SV Geuldal twee plaatsen op de ranglijst. Complimenten aan beide teams die een faire wedstrijd op de mat legden onder leiding van een zeer goede scheidsrechter. Voor Geuldal moet dit een positieve boost zijn die ze kunnen meenemen naar de uitwedstrijd tegen SV Brunssum volgende week zondag.