Goed weekend voor Geuldal: dames eindelijk van de 0 af

Archief – 2018/’19
Geschreven op zondag 4 november 2018 17:47 door Ralph Souren.

Eindelijk zijn de dames van de hatelijke 0 af. Met een fijne groep van 13 dames werd afgereisd naar GSV. Op de training zagen de trainers dat er voetbal in het team zat maar dat dat tijdens de wedstrijden niet uit kwam. Tijdens de wedstrijdbespreking werden de dames op het hart gedrukt dat ze duels moesten gaan winnen en dan de bal rond moesten laten gaan. “Als wij de bal hebben kan de tegenstander niet voetballen.” Dit was niet aan dovemans oren verteld. Vanaf het begin vlogen de dames er vol op en werd de tegenstander klem gezet. Dankzij een corner in de tweede minuut, die door Vee netjes voor de goal gedropt werd, kon Britt haar wilskracht omzetten in een mooie openingstreffer. De rest van de eerste helft was er goed combinatie voetbal, een genot om te zien en iedereen deed zijn werk én meer. Terecht werd dat beloond met tweede doelpunt, na een fantastische rush bediende Vee Roosje die de kans kon benutten. De tweede helft zijn de dames niet meer in de problemen gekomen ondanks dat het voetballend iets minder was. Op naar de volgende wedstrijd!

De dames wisten niet als enige de drie punten te pakken, integendeel: nog drie andere teams beloonde zich zelf met het maximale haalbare. Te beginnen met het vierde dat RKIVV 2 op bezoek kreeg in Wijlre. Goalgetter Ivo Habets had het weer op de heupen en wist het net twee keer te vinden. Datzelfde aantal doelpunten werd gemaakt door Lars Mehlkop. Tim Rongen scoorde 1 keer en aangezien het eigen doel clean bleef liepen de mannen met een 5-0 zege het veld af!

Het derde elftal leek ook een héél gemakkelijke middag te krijgen tegen hekkensluiter BMR toen het binnen 10 minuten al met 2-0 voor stond. Topscoorder Frank Essers verhoogde zijn aantal doelpunten met twee en komt nu op 7 stuks. Geuldal dus al vroeg op rozen echter herpakte de mannen uit Banholt, Mheer en Reijmerstok zich en werd het alsnog nog een spannende pot. Maar verder dan één doelpunt kwamen de gasten niet en dus mocht Geuldal 3 zijn 4de overwinning bijschrijven.

Ook het tweede mocht tegen de hekkensluiter voetballen: Geertruidse Boys 2. Voor rust zat de wedstrijd al op slot in het voordeel van Geuldal. Met een 1-4 voorsprong gingen de heren aan de thee. Na rust vonden beide ploegen nog een keer het net en werd de eindstand bepaald op 2-5. Doelpunten kwamen van Dani Parlag (2x), Lars Bemelmans, Ruben Janssen en Robert Salma. Dankzij deze overwinning stijgt Geuldal 2 naar een – gedeelde – 2de plek in de ranglijst.

Helaas kon het eerste elftal er niet voor zorgen dat alle teams met een overwinning dit weekend konden afsluiten. Op bezoek bij koploper KVC Oranje kon de ploeg het gewenste niveau niet halen en werd met 3-0 verloren. Voor KVC Oranje was deze zege genoeg om de eerste periode binnen te slepen: namens Geuldal van harte gefeliciteerd!

Volgende week, op de 11de van de 11de wordt er gewoon gevoetbald, dit is het programma:

11-11-2018 14:30 uur SV Geuldal 1 – Eikenderveld 1 in Schin op Geul

11-11-2018 11:00 uur Rood Groen LVC’01 2 – SV Geuldal 2 in Lemiers

11-11-2018 10:00 uur SV Geuldal 3 – Sibbe 2 in Schin op Geul – verplaatst naar 16 december!

11-11-2018 12:00 uur SV Geuldal 4 – RKMVC 4 in Schin op Geul

08-11-2018 19:30 uur SV Geuldal/Sibbe VR1 – SVO DVC’16 VR1 in Schin op Geul