Strucht/Wijlre B1 moet meerderen erkennen in Rood Groen/Vijlen B1.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op vrijdag 12 september 2014 22:24 door SV Geuldal.

Donderdagavond werd er dan eindelijk de bekerwedstrijd tegen Rood Groen LVC’01/Vijlen B1 afgewerkt. Na 3x te zijn verplaatst werd er om 19:30 afgetrapt in Vaals. Na het knappe gelijkspel tegen Daalhof waren wij natuurlijk vol zelfvertrouwen afgereisd naar Vaals.

Rood Groen liet echter al vrij snel zien dat wij alles uit de kast moesten halen om hier niet ten onder te gaan. Er werd al vroeg druk gezet en iedere 2de bal werd opgevangen door een speler van Rood Groen. Dat resulteerde al snel in de wedstrijd tot kansen en helaas ook doelpunten. Na ongeveer tien minuten stond er al een 3-0 voorsprong op het scorebord voor Rood Groen. Twee keer faalde de aanvallers van Rood Groen niet toen ze 1-op-1 met onze keeper kwamen en uit een hoekschop werd er ook nog een doelpunt binnen gekopt.

Een valse start voor ons. Maar er kon nog van alles gebeuren. Na het eerste kwartier kregen we het wat beter onder controle achterin en konden we kijken of er voorin iets te halen viel. Helaas bleek Rood Groen ook over een ijzersterke defensie te beschikken waardoor Jesper en Mika niet veel wisten te creëeren voorin. Wij konden dus niks creëeren en Rood Groen bleef zoeken naar meer. Zij slaagden erin om nog voor rust de 4de te maken. Een voorzet van rechts werd prima binnen getikt, 4-0.

Het leek een kansloze missie te worden in de tweede helft, toch gingen we vol goede moed beginnen aan de tweede helft om er nog het beste van te maken.

We hielden de gehele tweede helft best goed stand. Helaas wist Rood Groen er echter toch nog 2 in te prikken waardoor de wedstrijd eindigde in een duidelijke 6-0 overwinning voor Rood Groen.

Morgen spelen we mogelijk onze laatste bekerwedstrijd dit seizoen (al kan er altijd nog van alles gebeuren) tegen Berg/Vilt B1. Deze wedstrijd wordt in Strucht gespeeld.