Strucht/Wijlre B1 verliest voor de tweede keer op rij.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op dinsdag 14 oktober 2014 22:10 door SV Geuldal.

Afgelopen zaterdag ging onze B1 op bezoek bij Hulsberg. Op het moderne nieuwe complex van Hulsberg werd er gespeeld tegen een gelijkwaardige ploeg die ongeveer dezelfde resultaten als ons had behaald. Ondanks een paar twijfelgevallen (Jesper, Liam) waren we toch compleet toen we naar Hulsberg vertrokken.

Hulsberg begon de wedstrijd wat sterker en kreeg als een aantal kleine kansjes. Na ongeveer een kwartier spelen beloonde Hulsberg deze goede start met een doelpunt. De rechtsbuiten van Hulsberg werd met een steekpass vrij voor Luuk gezet en tikte de bal in het doel, 1-0.

Een domper dus zo vroeg in de wedstrijd, maar wij herpakte ons daarna wel. We kregen wat meer grip op de wedstrijd en ook al wat kansjes, bijv. via Jesper die nauwelijks last leek te hebben van zijn enkelblessure. En dit kleine overwicht van ons leidde tot de gelijkmaker. Uit een goede corner van Denys kopte Mika de bal in het doel, 1-1!

Maar helaas konden we deze stand niet uitbreiden of vasthouden want uit een counter kwam opnieuw die rechtsbuiten van Hulsberg vrij voor het doel en opnieuw faalde hij niet in de afronding, 2-1. Lange tijd leek dit de ruststand te worden maar het slotakkoord op deze leuke 1ste helft moest nog komen. Jesper nam een corner maar deze werd weer terug in zijn voeten gekopt door een speler van Hulsberg, Jesper besloot daarna op randje zestien de bal in het doel te schieten en hoe! De bal belandde prachtig in de kruising buiten het bereik van de keeper, 2-2! Dit was tevens ook de ruststand.

Ook in de tweede helft was het Hulsberg die wat beter startte en opnieuw werd er vrij snel gescoord. Een voorzet vanaf de linkerkant kwam bij een speler van Hulsberg die helemaal vrij stond en de bal helaas zo kon binnen tikken, 3-2.

Hulsberg drukte daarna door en ging opzoek naar een comfortabelere voorsprong en die kwam er ook. Een vrije trap werd over Luuk heen geschoten en dat betekende dus de 4-2 in Hulsberg. Strucht moest daarna natuurlijk alles op de aanval zetten maar er werden maar geen grote kansen gecreëerd. De grootste kansen waren juist voor Hulsberg maar die faalde echter om de marge op 3 te brengen. Het bleef dus spannend.

Het einde naderde en Hulsberg leek de winst binnen te hebben, maar in de laatste minuten werden ze toch nog verrast. Opnieuw uit een corner werd er door ons gescoord, het was dit keer Stan die de bal mooi in de kruising kopte, 4-3! De spanning was terug!

Sterker nog de 4-4 volgde snel. Een voorzet van Jesper werd fout ingeschat door de keeper en belandde zo in het doel, 4-4! Een prachtige comeback van de B1, maar helaas was de wedstrijd toen nog niet voorbij.

Vrijwel direct na de 4-4 ging Hulsberg weer op zoek naar de winnende treffer en kreeg toen, jawel, een penalty toegekend. De scheidsrechter, die overigens de rest van de wedstrijd prima gefloten had, floot voor een overtreding van Bram en Niels die probeerde de speler van Hulsberg te stoppen. Bram speelde echter keurig de bal dus een corner was in onze ogen meer op zijn plaats geweest. Natuurlijk kon de beslissing niet worden veranderd en scoorde Hulsberg de 5-4 uit die penalty.

Na deze treffer werd er alles op alles gezet om toch nog resultaat te halen hier, maar dat zorgt voor veel ruimte voor Hulsberg. En daar profiteerde ze van, een van hun spelers kon zo op het doel af lopen en dus ook vrij gemakkelijk scoren, 6-4.

Opnieuw een verlies dus voor de B1, een gelijkspel was meer op zijn plaats geweest maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Wel een pluspunt van deze wedstrijd was dat onze corners prima uitpakten, iets waar we op de training nog op hadden geoefend. Zo zie je maar, oefening baart kunst.

Volgende twee weken hebben we geen wedstrijd. We beginnen weer op1 november, dan gaan we op bezoek bij Hellas.

Topscoorders:
1. Jesper 6 doelpunten