Wijnandia maatje te groot voor SV Geuldal

Archief – 2017/’18
Geschreven op woensdag 27 september 2017 08:45 door Bart Schrouff.

Afgelopen zondag stond SV Geuldal voor een zware opgave in de eerste competitiewedstrijd tegen Wijnandia. De tegenstander had goede resultaten in de bekercompetitie behaald en is een van de kampioenskandidaten in 4B. In de beginfase werd eerst voorzichtig afgetast door beide ploegen. De eerste grote kans was voor SV Geuldal na een mooie combinatie kwam Alain Lebon vrij voor de doelman van Wijnandia maar die wist de bal uit het doel te houden. Daarna werd Wijnandia duidelijk sterker maar wist het doel niet te vinden. Uiteindelijk viel het doelpunt voor Wijnandia toch in de 36e minuut.  SV Geuldal kwam nog enkele malen goed weg en met name in de opbouw werd er te vaak balverlies geleden. In de tweede helft bleef Wijnandia de betere ploeg en wist nog een maal de paal te raken en enkele kansen werden door doelman Luuk Souren gestopt. Tegen het einde van de wedstrijd ging trainer Joep Zenden va banque spelen om toch nog een gelijkspel te behalen. Kylian Maessen en Toon Scheepers werden bij de voorhoede neergezet en dit zorgde voor wat meer dreiging voor het doel van Wijnandia. Toon was twee maal dicht bij de gelijkmaker maar helaas kwam SV Geuldal tekort. Over de hele wedstrijd een verdiende overwinning van Wijnandia dat zeer zeker een van de betere ploegen zal zijn in 4B. Komende zondag speelt SV Geuldal uit tegen Vaesrade.